DLG - F3K kategorija jedrilica
Gledavši u nazad nekoliko meseci, primetio sam da mi je primarni model za letenje DLG jedrilica. Zašto je to tako, često se pitam u poslednje vreme?
Posle prvog DLG-a češke proizvodnje pod nazivom Marabu, nabavili smo dve polovne jedrilice sa carbonskim krilima. Marabu je jedrilica sa klasičnom drvenom konstrukcijom krila koja su presvučena oralight-om, dok je trup sačinjen u kombinaciji kevlarska gondola i tail boom od carbona. Kevlarska gondola se koristi iz dva meni poznata razloga, prvi je zbog radio prijema, a drugi zbog zilavosti materijala. Marabu je odličan za ulazak u DLG - discus launch glider priču, kako bi se naučio "izabačaj" modela i ovladalo tehnikama letenja slobodno letećeg modela. Meni je ovo bila prva RC jedrilica bez pogona i nakon prvih nekoliko zabačaja i letova, znao sam da nisam pogrešio što sam je kupio.
Prvi letovi sa Marabu-om
Marabu DLG from Nikola Stojkovic on Vimeo.
DLG jedrilice iziskuju dosta finog i preciznog podešavanja i tu se mozda i najviše vremena utroši. Prilikom programiranja stanice potrebno je podesiti minimum 3 flight mode-a. Lauch, Cruise i Thermal.
Twister II DLG spada u kategoriju takmičarske jedrilice. Konstruisao ju je Alex Hoekstra u kombinaciji sa klasičnim načinom povezivanja ailerona kao i RDS sistemom koji skriva ceo servo i mehanizam unutar krila. Krilo je sa D-Box izvedbom. U narednim tekstovima pisaću o setovanju modela i zašto mi je ovo model koji poslednjih meseci letim češće od ostalih.
Letovi sa Twisterom
DLG Twister II from Nikola Stojkovic on Vimeo.